Sunday, April 3, 2011

keajaiban...

today's is not the day to checking the weather but i wanna share something that i just read it at my friend's wall..

hangpa penah terbaca artikel tentang 10 bayi yang lahir dengan keunikan yang tersendiri x?

bagi yang penah baca tuh bagus lah. makna nya hangpa menggunakan internet nih dengan baik sekali. bukan setakat untuk bersosial je. bagi yang belum tuh, meh kita ramai2 baca and tengok2 gamba yang aku amik kat akuislam.com.

aku malas meng"edit".
so aku amik lagutuh, aku tunjuk pun lagutuh jugak la.

first..!
bayi yang berekor..

akuislam.com

  • lahir pada tahun 2001.
  • ekor dia tumbuh sampai 10 inci. (panjang tuh)
  • lahir kat India.
second..!
bayi yang ada 16 jari..

akuislam.com

  • lahir pada tahun 2008.
  • bayi nih cuma ada 4 jari pada setiap kaki and tangan dia.
  • miracle nyer dia takda ibu jari. macamana la dia nak pegang barang agak2 kan?
  • lahir kat China.
third..!
bayi sotong...!

akuislam.com

  • bayi perempuan nih lahir kat India jugak.
  • dianggap sebagai inkarnasi dari hindhu dewa Wisnu.
  • kalau tengok betul2 gamba nih.. bayi nih sebenarnya lah kan.. macam nak membentuk sepasang kembar siam yang akan bercantum kat punggung. tapi tak jadi. sebagai budak fizik, aku nak tanya budak biologi, stuju tak dgn pndangan aku nih?
fourth...!
bayi berkepala dua..

akuislam.com

  • bayi nih memang ada dua kepala.
  • lahir pada tahun 2008.
  • kat Bangladesh.
5th..!
bayi katak..!

akuislam.com

  • lahir pada tahun 2006
  • dilahirkan dalam keadaan mata yang tersembul keluar.
  • keadaan ini dipanggil sebagai anencephaly.
  • sainstis still ngah research keunikan nih.
6th..
bayi ular..!

akuislam.com

  • dilahirkan di Pakistan.
  • dilahirkan dengan rupa yang sangat menyeramkan.
  • kecacatannya merangkumi mulut, mata, kulit dan telinga.
  • malangnya, bayi nih cuma dapat hidup untuk beberapa minit je.
  • keadaan bayi ini dipanggil sebagai ichthyosis HarleQuin.
7th..!
bayi terkecil didunia...

akuislam.com

  • bayi terkecil yang lahir didunia.
  • 2minggu sebelum batas aborso legal.
8th..!
bayi berlainan bangsa..

akuislam.com

  • nama bayi nih Kayton and Layton Richardson.
  • mereka adalah kembar yang tak seiras.
  • lahir daripada rahim ibu yang sama dan bapa yang sama.
  • tapi bangsa yang berbeza.
  • menakjubkan kan?
9th..!
bayi mengandung..

akuislam.com

  • bayi ini membawa kembar parasit nya didalam perut.
  • bila sebut parasit, mesti yang memudaratkan perumah tuh.
  • alhamdulillah, bayi ini telah selamat dibedah dan dah menjalani kehidupan yang normal.
yang terakhir sekali...
bayi dua nyawa... (kembali dari kematian)

akuislam.com

  • bayi ini disahkan telah mati pada awal kelahirannya.
  • tapi disahkan hidup semula, 2 jam kemudian.
  • bayi ini hidup dengan baik dan sihat.
Apa yang aku buat nih cuma sebahagian daripada keajaiban Allah.
cuba kita lihat sekeliling kita lak..
macam2 ada.
sebagai contoh terdekat dalam hidup aku lak..
kucing aku dgn hazim, ada tulisan Allah kat telinga dia..
menakjubkan...!

dan sekor lagi kucing aku..
bila aku mengaji Al-Quran..
dia akan duduk dekat sgt ngn aku..

so, sedangkan binatang memahami keindahan dan keajaiban Islam..
nih kan pulok kita yang sebaik-baik kejadian Allah kan..

subhanallah...Maha Suci Allah..

nota kaki: knock knock knock...! final exam is coming soon.. blog ini akan diabaikan...




TerimaKasih SuDi BacA

No comments: