Sunday, March 27, 2011

trip to uitm shah alam... weather's there is sooo warrmm!

hye peace..!! aku nak cerita sikit...! meh2..!

24 mac 2011, khamis, 9.00++ malam.

aku berezeki lebih. aku dapat ikut lawatan budak2 sem 6 ke uitm shah alam. lawatan ni sebenarnya untuk budak2 sem 6. depa nak enjoy sebelum berpisah. so, aku lak dapat ikut lawatan nih sebab kakak mun, awek pada abg wan tak nak gi. bila aku siasat2. dia kata dia tak mo gi sebab dia ada anak2 yang perlu di jaga. 4 ekor sumernyer. memang banyak gila. kak mun = mak kepada hamster yg cumey2. ahakZ!




(thx encik google yg kasi pic hamster yg bolat2)

**harap kak mun tak marah. tp kak mun mmg cute miut pun...^_^

tengok masa diatas ialah masa aku bertolak dari kota bharu, kelantan ke uitm shah alam. kebetulan, hazim ahmad pun follow gak. dia sememangnya wajib gi. sebab dia kan presiden kelab USC. so, thx to kak mun yg bg aku peluang nih. aku dapat luang masa ngn hazim ahmad without mulut2 paparazi yang tak senang duduk tengok aku ngn hazim selalu hang out together.

cakkk!! iklan jap..!


**biasalah, org dah ada isteri. mestilah tak lepak ngn kawan2 dia ag. malam2 duk umah jek. nih ayat yg sllu kita dgr kan? so, tolong lah hormat privacy org yg beristeri yek. yarrkkk!! ober lagi.

25 mac 2011, Jumaat, 10.00++ pagi.

dah sampai uitm shah alam. kolej anggerik jadi tempat aku and crew2 perempuan kptm kb menginap. manakala crew2 lelaki lak menginap kat kolej perindu. nak story ckit lah. aku kan stadi kat kolej jek. bila masuk kampus universiti nih, ya Allah.... besau gila ah.. sebesar kota bharu. biasalah universiti kan.. kira bagus gak la, aku pilih untuk bertapak kat kolej poly-tech mara kota bharu nih. kalau tak, memang aku yg sedia kurus nih, bertambah keding lah alamatnya.. or aku yg tak bijak nih, bertambah-tambah "bijak" lah duk universiti... hehehehe!

bermula lah hari kami. kami bergerak ke faculty of applied science.. sonok...! dengar prof. ape ntah nama dia duk bercerita tentang kelebihan applied science nih. dia kata paling ramai peratusan student yg ada PhD kat situ adalah daripada faculty of applied science lah. pehhhh!! rupanya sains gunaan nih dah menghasilkan begitu ramai orang gila..

PhD = permanent head damage..! yarkkk...!

dalam diam2 aku pun berangan nak join clique depa gak.. ok2. kita continue..

kami melawat makmal forensik depa. peh..!! mengancam.. memacam soalan aku tanya kat lecturer kimia yg hensem lagi muda tuh! ops! ober suda..!

tetiba terasa gedik nak jadi forensik lak..

aku nak tunjuk satu benda yang aku sempat berkenalan kat situ... benda yang lain aku dah tak ingat suda..

ESDA = electro-static detection apparatus..

benda alah nih utk kesan bekas tulisan kita. kalau nak taw lebih lnjut sila klik sini. aku malas nak terang kat angpa.

kejap jek melawatnyer....

petang tuh, kami gi sunway pyramid. aku dah penah mai sini. tapi time tuh time aku jaat2 lagi. aku mai dengan azizi. saja2 nak release tension. tapi kali nih, aku pi sunway pyramid ngn hazim ahmad kot. kami pi tengok wayang. itu jek yang mampu nak buat pun. nak pi main ice-skating. aku isau aku yg jadi tumpuan ramai sebab aku tak reti main. hahaha! silap2 ari bulan, aku mandul sebab ice-skating punya angkara. tak ke naya. aku dengan hazim pilih citer thriller. kami tengok citer Battle in LA. sonok..! angpa patut pi cari panggung pi tengok gak. aku punya lecturer2 ang crew2 kami pi tengok citer merong apa ntah. bukan aku tak mau tengok citer tuh. tapi nnt depa tayang gak kat astro. so, aku tggu astro jek yg beli citer tuh. hahaha!

pukol9.00++, kami pegi i-city lak.


memang kami jejalan jek. tak letih langsung. terasa relax gila. kat i-city nih tak da pape yg sonok pun. aku hang out ngn hazim jek. berdua. privacy! yarrkk!! kuat gewe lah..! hazim lak, macam gula-gula kapas lak. sweet jek. tak macam selalu. so, enjoy the view je la.

midnite, baru kami balik. asrama dah kunci pintu pun. terpaksa masuk pintu depan. (nampak sangat kami selalu kuar pintu belakang). puas hati lah. ok nitez!

26 mac 2011, Sabtu, 9.00pagi.

sumer orang diarahkan berkumpul pukol9. aku siap paling awai...!! kembang hati sat..! pagi nih kami gi expo selangkah ke UiTM. nak story lah kan. aku kan bercita-cita nak jadi cikgu math. sengaja bold di situ. UiTM rupanya ada faculty of education. darat nyer aku sebab aku baru tahu. so, aku boleh sambung terus ke UiTM. tak perlu lah aku nak ke UPSI semata-mata nak capai impian aku yang satu nih. aku akan amik bachelor of education in mathematics lah nnt. pointer rendah je kot. 2.50 dah lepas. ya Allah, aku gedik kaki rasa. tak sabar nak abis diploma. nnt aku amik math major, minor fizik. peerrrhhh..!! rosak otak aku.

dan2 aku tanam azam baru. aku nak belajar rajin2. nak pi sana.

hazim ahmad pun nak gi shah alam gak. tapi of cos lah dia akan amik benda lain. dia kata nak amik statistic. be careful lah. sebab statistic ada kat kelantan. aku rasa dia takkan dapat shah alam. jaat aku. HAHA!


aku promote faculty of education nyer pamphlet..

angpa pun doalah untuk aku. jgnla simpan rasa dengki or cemburu. orite?

next?

tak da dah.. kami balik...~~~~~

selamat sampai di hadapan bangunan kolej poly-tech mara kota bharu.. pukul 10+++..

the enddd~~


nota kaki: peacee...~~


TerimaKasih SuDi BacA

No comments: