Wednesday, April 13, 2011

eh aku 23, hang baru 20 tahun...

tengah sedap belog walking sampai patah kaki..
aku terjumpa belog nih...
belog yang macam-kita-kita-jugak..
tapi postnyer luar biasa...

jom intai..
sila klik sini (o.0)

then aku teringat satu kejadian yang berlaku kat membe aku siang semalam..
kasihan pada sahabat saya tersebut telah dihina oleh seorang lelaki di dalam lif..
beliau (lelaki tersebut) dengan sengajanya pegi kepit sahabat saya dengan pintu lif...
nak dijadikan ceritanya...
sahabat saya nih saya bolat-seketul-seketul...

**i love her soo much and she is my cadbury hazel nut lah..**

kita kalau dihina, mesti lah marah..
sapa tak hangat hati bila kena hina depan khalayak ramai kan? dongguemoticon
so, sahabat saya nih telah dikepit oleh beliau dihadapan khalayak ramai...

**sungguh luarbiasa tindakan beliau..
masih layakkah dipanggil beliau??!**

secara spontaneous-nya..
sahabat saya tuh pegi tumbuk muka beliau...
sebab terlalu marah..

beliau lak dengan gangster nya buat kecoh..
ayat yg diberi oleh beliau lak..

"eh awak tuh yang patut hormat saya.. saya nih umo 23, awak tuh baru umo 20 pompuan..!!" dongguemoticon dongguemoticon

dengan kasar dah lantang sekali...
lecturer math kami disebelah pun tak dihiraukan lagi...

so, saya highlight kan dialog diatas..
adakah perbezaan umo tuh dengan perangai yang ditunjukkan oleh beliau layak untuk beliau dihormati?

mak abah selalu pesan...
kalau nak diri dihormati, kita harus menghormati orang dahulu...

beliau merupakan junior aku...
tapi umo suda 23 tahun..
so, dalam life universiti yang sebenarnya..
umo is not the matter..
but the knowledge is counted...

takmo cakap manyak la an...
sungguh aku sedih tengok sahabat aku diperlakukan macam tuh..
dia menangis di library..
sedangkan sepanjang persahabatan kami..
sahabat saya nih seorang yang tabah..
jarang dia menangis..
kerana dihina sebegitu rupa..
dia menangis teresak-esak...
sebab terlalu geram..!
sgguh..! aku pun geram gak nih..!! grrrrrrr!! dongguemoticon dongguemoticon

moral of the story: tolonglah jangan hina orang beb..!
agak2 la kalau nak bergurau pun..

kalau nak dihormati, plz la hormati orang sekeliling dulo...

TerimaKasih SuDi BacA

11 comments:

Mrs.Izrey said...

boh penyepak aje org yg cantu...

Mrs.Izrey said...

sepak aje!!!

cik.saffa.here.with.love. said...

an?... kalau aku ditempat kejadian (aku stadi kat lib) memang aku tambah penumbok sahabat aku tuh... tapi sebab dia meh citer kat aku smpai nangis2.. so tak leh nak buat pape... tapi aku soh hazim gi cari beliau tersebut..

Anonymous said...

kalau dh jumpa nti by bg tawu anje k.. asenye klau nk psyco "beliau" 2 x de msalah... ni pn dok tgh gram ni...

cik.saffa.here.with.love. said...

owh.... sekali lagi dia cari sahabat saya tuh.. mmg patut di psyco lah...

cik bAtu said...

umo bukan ukuran lah...kematangan tu pnting..haih ! nape la wjud org cm ni..xyah pduli ahh...

cik.saffa.here.with.love. said...

itu lah pasai...apa lah nak jadi..
beliau tuh emo je lebih...

Afifah Aisha said...

Wah,sahabat sy nie jdkan my peristiwa pahit 1 catatan sejarah...heheheee....lelaki itu memang x gne...nak suruh org respect guane kalu die x reti respect org?dah wat salah,x minta maaf?then gelak2 plak ngan kwn2 die,I memang hangat r...susah an aku nak nangis cik saffa an?kemarin, tumpah jua air mataku...

cik.saffa.here.with.love. said...

beliau sungguh bukan lelaki yang gentleman...!
ada hati lak nak ngorat anna... grrrrr...!

Afifah Aisha said...

Dia Qoya...

cik.saffa.here.with.love. said...

sungguh.. aku stujuk...