Tuesday, August 2, 2011

saya tak pandai.. tapi saya boleh belajar



selamat malam readers !


dah buka puasa?

amacam dishes buka puasa tadi?
hentam kaw-kaw kah?

makan jangan ikut nafsu..
jadi macam saya..

berbuka macam khurasan jek.. nyum !


oke harinih the choco land lady nak citer pasal al-kisah diri saya yang dahulu kala-nya penah disindir oleh mak saudara saya sebab saya tak reti nak memasak..

oke d-highlite-kan

SAYA TAK PANDAI MEMASAK !


jangan la dipandang saffa dengan satu pandangan yang sinis
saffa tak bangga dengan status saffa yang tak reti memasak

tapi............

tak pandai boleh belajar kan?
pelan-pelan kayuh la


dalam diri setiap perempuan tuh ada tersimpan satu bakat yang tak dapat disangkal
iaitu boleh memasak dengan hati yang penuh keikhlasan dan tanpa ada rasa riak
yang ada cuma rasa kasih sayang yang dicurahkan dalam setiap hidangan yang tersedia

seperti masakan seorang ibu yang sebenarnya tidaklah sesedap masakan chef
tapi kenapa kita mesti rindu masakan ibu kita jugak?

inilah yang dikatakan dalam setiap hidangan yang ibu kita sediakan ada satu secret recipe
secret recipe tuh adalah kasih sayang lah !


kalau ang nak memasak sebab nak tunjuk "act" ang reti masak
ops ! itu riak namanya ~~

kalau kamu reti memasak
jangan dihina orang tak reti memasak nih
oke di-highlite-kan lagi
tak pandai bukan bermakna tak boleh belajar

sebab saffa jugak bakal ibu
meaning saffa akan ada soldier-soldier yang buas yang akan adore me as their queen in their life
saffa masak apa pun, soldier-soldier saffa akan puji sedap
pakai apa pun, soldier-soldier saffa akan kata cantik

so time nih
saffa tak perlu nak takut kena kutuk or sindir or ada orang mengata saffa tak reti masak ke apa ke
sebab yang akan kutuk saffa cuma mr.musang jek
akan ku hem-poke beliau jika beliau kutuk or sindir saffa

pssttt ! mr.musang is a good cooker..
apa da hal, nanti cheQ blaja masak dengan nana* jela..
macam dalam citer korea tuh tajuk "PERSONAL TASTE" tuh..

heeeeeee~~~

notes : nana dalam bahasa Penang adalah nama manja, ala macam panggilan abang, sayang lah !

TerimaKasih SuDi BacA

3 comments:

si_gades said...

ni sape yg brni kutuk adk aku ni ? ee. aku sepak lelaju kang.. grRRggrr.. aku ada. aku akan make-sure adik aku pndai masak..

Oppa Kudin Nz said...

hari2 mkn masakan ibu..hehe :D

anismelon said...

betul betul..tak pandai leh belajar.yang susah nye kalo tak nak belajar..heee