Sunday, April 17, 2011

sebab teringin sangat nak ada kembaQ an...

assalamualaikum...
aku bosan lah..!
tiap2 malam stadi macam orang gila..
so, sekarang nih aku nak story telling ckit kat ampa..
benda nih dah lama, tapi nak bgtaw jugak...

masa aku mula2 mai belajaQ kat kolej aku ni kan..
aku ingat lagi..
ada sorang senior nih mai menyakat aku..
aku panggil dia abg afnan..

[ ha jgn pk bukan2 naaaa, pggilan abg tuh sebab dia senior aku naaa.. ]

abg afnan nih kata kat aku...
ada muka budak sorang nih seiras macam muka aku..
dia pun pulun la tunjuk kat aku..
tapi budak pompuan tuh duk jauh sgt dari tempat aku duduk..

[ situation: dalam dewan ]

disebabkan aku nih jenis rabun yang belagak tak rabun..
so, aku tak nampak la budak pompuan tuh...

tuh masa sem 1..

mai lah sem tiga...

[ sem dua tak bape nak menarik nak story kat ampa pun..
sebab time nih aku duk sibuk nak bercinta.. ]

masa aku sem tiga nih..
ramai gila ah budak junior yang baru masuk..
so, adala sorang junior yang sgt2 cumey nih tegoQ aku..
dia bgtaw kat aku yang aku nih seiras sgt ngn awien..

mula2 aku sikit pun tak caya..
malas nak amik tau lah..
tapi sebab budak cumey nih, yang diberi nama aQiel (aQielah), beriya sangat..
so aku pun try lah usha awien..
try berkawan ngn dia jugak lah..

mula2 aku takut gak..
sebab aku nih tahyul skit..
aku penah dgr citer yang kalau kembaQ tak kenai duk sekali jadi bad luck..
ops...! jgn caya.. jangan jadi macam aku...

ok stop berbalik pada citer..
aku pun dapat fwen ngn awien..

taaaddaaaa...!! sama ke?

dia happy-go-lucky...!
aku nih macam muka tension jek..
kadang2 tuh nak senyum pun payah gak la...
memang berbeza sifat dia dari aku..

kalau aku nih brutal pada mata sesetengah orang..
bila aku duk sebelah awien nih...
aku rasa aku nih ayu siakkk..!
perrrhhhh... perasan abis ang, saffa....!

pastuh, aku nih berkulit sawo matang..
and awien tuh kulit cerah la...

ag satu, aku nih kering keding..
agak la...
tapi awien chubby lah..

so, pada pendapat aku la an..
awien nih 80% lagi lawa dari aku..
aku nih macam biasa2 jek..

bila aku duduk sebelah awien la an..
sekali tuh, ada lelaki dari diploma lain mai tanya kami..
"ampa dua nih kembaQ ka?"
[ dalam sleng kelate lah..]

[ yang nih serupa dak? ]

aku ngn awien, mula la...
gelabah..! tersengeh-sengeh..
tak taw nak jawab pa..
sorang geleng, sorang angguk..
tapi memang lawak lah..
sebab kami kembaQ lain bapak, lain mak...
kuasa Allah... dia nak cipta.. kita menerima...
aku suka sangat...!
sebab aku selalu jeles bila tengok adik beradik kembaQ nih....
macam seronok jek....
so, sekarang... aku pun ada kembaQ gak k...
jangan jeles...

TerimaKasih SuDi BacA

7 comments:

Nurul Jannah said...

endahnyee edop kalau adea kemba, hehe :D

blog owner said...

serupa sgt ke? bhahahaha!

Unknown said...

baa~ CAK!!

serius bukan kembar?

blog owner said...

sunggguh..bukan kembaQ...

miss-not-so-good said...

hoi org kpg! ang ada kmbq ka? cari kt aku sorg....ahahahaha

blog owner said...

hehehehehe~~
oit..! nak gak ke? nnt aku cari calon laki trus mau?

blog owner said...

hehehehehe~~
oit..! nak gak ke? nnt aku cari calon laki trus mau?