Friday, April 15, 2011

jangan la merosakkan bahasa perak aku yer...!

assamualaikum...

ok memalam nih aku nak story mory ckit...
dan disebabkan aku nak bercerita tentang bahasa perak aku..
aku nak guna bahasa ibunda aku lah..
walaupun aku nih sebenarnya takdala fasih sgt berbahasa perak pior nih...

ok teman nak bgtaw lah kat kome..

bila orang yang berlidah keras...
memang tak leh cakap bahasa lain kecuali bahasa negeri dia..
ingatkan pulak nak bercakap bahasa perak pior nih...
tersangat lah burok bebeno bunyi nyer...
nak je teman negor nyer..
geli bulu telinga teman mendengor nyer...

teman bukan main panas nih yob..!
bahasa teman tuh..
jangan la kome nak burokkan bahasa awak...
awak cakap utagha pun fasih..
idaknyer bunyi macam harem...!

adoi...tapi teman senyap jek..!
tangan teman nih duk kirap-kirap je..
hangat hati...

kamo tuh plzzz laaahh..! shut up plz...!


isk kalau teman mula berbicara..
nanti ada pulak yang terasa hati dengan awak nih... aloai..~~

sungguh awak sangat-sangat lah nak bgtaw kat kamo..
jangan la kamo burok-burok kan bahasa awak..
awak pun tak sior dengar kamo cakap perak macam harem...


p/s: awak flexible jek.. utagha boleh, perak pior boleh, kelate pun boleh.. kL lagi lah boleh.. hekhekhekhek..!

TerimaKasih SuDi BacA

5 comments:

hyemynameisrasyid said...

hehe.,mmg burok teman mendengonye.,
tp kalau nk cube ape salahnyee~
org perak ni sebeno nye x brape nk kisah sgt.,
perak nombor satu(tiba2 je tringat lagu perak no.1)

^^

aiman rashidd said...

patik pun orang perak :) LALALALA

cik.saffa.here.with.love. said...

rasyid: kalau mencuba dgn cara merendahkan diri apa slahnya.. nih mencuba dgn gaya nak merosakkan bahasa ibunda ku.. baik tak pyh le....

aiman: perak kat mana?

Anonymous said...

sy pn bakal jd org perak..huhuhu

cik.saffa.here.with.love. said...

iye? saya tak kenal awak...