Saturday, March 12, 2011

kalau lah....

kalau kehidupan ini adalah semudah belajar ABC..
tidak akan orang yang akan menghargai kehidupan dia ketika dia senang..

kalau sakit di hati ini boleh diletak ubat or boleh dirawat oleh doktor,
mungkin akulah orang pertama yang akan mintak dirawat..
sebab aku selalu bersikap terlalu sensitif..

kalau kita semua dianugerahkan kuasa sakti macam dalam citer harry potter,
aku lah orang pertama yang masuk penjara azkaban..
sebab menggunakan spell adabra kadabra..
untuk membunuh orang2 yang aku paling tak suka..
orang2 yang dah buat aku menangis..

kalau lah aku diberi peluang untuk putar masa berkali-kali,
aku akan tukar setiap detik kehidupan aku yang aku tak mau ingat..
or aku akan buat orang2 yang aku tak ingin mereka hadir, hilang dari jalan cerita hidup aku..

kalau lah betul ada spell yg boleh buat aku lupa sekejap ingatan yang aku tak mau ingat macam yang dumbledoor buat dalam citer harry potter tuh..
aku nak buang setiap kenangan yang buat aku sedih...
sekali gus bunuh orang2 yang dah buat aku sedih...

tindakan akan aku buat nih mungkin kejam..
tapi aku rasa lagi kejam kalau aku biarkan orang2 tuh terus disumpah2 oleh aku..

aku ada satu prinsip hidup yang satu..
"if you be nice to me, i'll be nice to you.."

nice kat sini bukan bermaksud nice dihadapan sahaja..
tapi nice yang lahir dari hati..


TerimaKasih SuDi BacA

No comments: