Sunday, October 17, 2010

no offense ok?


sedangkan lidah lagi tergigit.
inikah pula suami isteri.
itu pepatah org2 melayu dulu.

aku dan dia tak da gaduh2.
tapi biasa lah org berkasih sayang nih cepat terasa hatinya.

apatah lagi bila tahu yang diri sendiri bukanlah yang sempurna.
tambahan pula, aku bukanlah pujaan hatinya.
walaupun dia yang meminta untuk hubungan ini.

learn from the past.
hubungan kami dulu kan dah hampir di hujung tanduk bila ramai sgt insan2 yang tidak setuju dgn apa yang kami ada.
aku redha.

hari2 makan hati berulam jantung.
dgn kerenah dia yg mcm nak main sorong tarik papan.
hati pmpn mana yang tak sakit.

tp dgn izin Allah, hubungan yang goyah tuh dapat diselamatkan.
tapi hati aku masih berbekas dgn luka lama.
mungkin sbb tuh la aku cepat sensitif.
mudah terasa, mudah nak makan hati.
mula untuk menjadi si mata keranjang.
hati pulak dah mula nak berkata "masih mempunyai banyak pilihan".
tp badan resists.
pelik kan?..

mungkin aku dah serik dgn dia.
sape sangka aku akan bertemu dgn lelaki yang mcm tuh.
ramai org sanjung.
ramai org sayang.
tp bagi aku, he's still not very good enough to get that.
pelik kan?
bila aku suka pandang rendah pada dia.

hati makin sakit.
tapi still boleh ketawa, tersenyum, bergurau.

kalau ada jodoh adalah tu.
tak semestinya aku adalah dari rusuk kiri dia.
belum tentu aku adalah dia. dia adalah aku.
semua perkara masih kabur2.

tak da apa yang istimewa tentang aku.
dan takda apa yang istimewa tentang dia.


p/s:

"if u be nice to me, i'll be nice to u.."
i'm the biggest hypocrite person in the world..


TerimaKasih SuDi BacA

No comments: