Friday, August 12, 2011

12 Ramadhan : DieT? no need Lah !


entry semalam saffa story mory pasai saffa naik badan dalam bulan puasa nih kan?

nak tau tiap kali berbuka saffa melantak lagu mana?

oke nampak kan gamba laksa penang kat atas ?
sincerely, kat kelantan nih payah gila nak dapat laksa penang yang kaw macam yang orang utagha buat...
so, bulan Ramadhan nih...
laksa penang macam "cendawan tumbuh lepas hujan" kat bazar Ramadhan
bagi anak rantauan macam saffa nih
mencukupi lah makan laksa copycat nih daripada meleleh ayak liur or mengidam macam orang pregnant sebab nak makan laksa Penang punya pasai
orang kata buat lepas celah gigi ja
nak masak sendiri tak reti
so, beli ja dulu
nnt balik kampung, buli Bonda or Mama-Nda utk masak laksa penang yang cukup rasa ^^,


ha nampak ayak nih?
3 jenis oke?
bukannya saffa minum sorang-sorang tapi share ngn Ain Simpson
tertarik tak dengan wana ayak nih?
kaler dia best kan?
sebab tertarik dengan kaler dia lah kami beli ikut nafsu
ha amekkaw !
3 jenis ayak kami tibai
terbaek dari ladang epal !

oke sesi berkenalan ngn ayak-ayak diatas

nih air Pisang Sagu
pelik kan?
tapi rasa dia ngetop gitu !
tak penah minum
tapi sekali minum, esok dah aim nak pi beli lagi ^^,

nih pulak air Jagung Cincau rasanya
ala air Jagung sumer orang dah penah rasa
no big deal lak kan?

yang tengah-tengah dalam gamba diatas lak~~
teh beng !
ha nganga !
ampa mesti tak tau teh beng tuh apa kan?
bg yg dah tau baguih !
kami bagi Thumbs Up buat yang suda tau...

nak tau saffa makan pa lagi?
rahsia~

secara generalnya, saffa naik badan skrg
sebab selera makan yang makin menggila~~

diet? no need lah !

nota kaki :

bahasa kelantan
- teh beng = teh ais

bahasa utara
- utagha = utara
- ayak = air
- lagu mana = macamana

pstt !! saffa tak reti typing utagha, tapi ckp kalah mami jarum... peacceeee ^^,



TerimaKasih SuDi BacA

2 comments:

miZz_nizZ said...

typing utagha na..hehe.ayak ke ayaq?hehe

the choco_lady said...

ha tau takpa...
sebab tuh kami kata kami tak reti typing, tapi tau ckp ja.. baru btoi2 utagha ^^