Monday, April 18, 2011

orang Perak berdarah pahlawan..

hye beloggerz..!
tetiba an, terasa rindu lak zaman aku bersilat gayung dulo-dulo..

tak taw nak cerita macamana..
tapi aku nak story ckit la tentang silat gayong nih..

ancestor silat gayung nih adalah dari keturunan Meor Abdul Rahman.
Meor Abdul Rahman ada anak seramai tujuh orang.
tapi yang paling femes ialah Daing Kuning.
Daing Kuning meninggal dunia kat Taiping, Perak.
Daing Kuning jugak penah menetap di Ayer Kuning..
pun kat Perak jugak..
so, nevermind lah an kalau boleh dikatakan ada satu perkampungan kat Perak sumer penduduknya adalah dari keturunan Meor sahaja.

ok stop. tak larat dah nak story telling..
macam buat assignment sem 2 dengan sem 3 dulo-dulo kala lak..
pada sapa-sapa yang nak baca sejarah dan asal usul silat gayung nih..
sila klik sini... (o.0)








nih gamba kelas aku.. silat gayung timee..!
thx to cikgu nasir lah..!
the best teacher eva..!
masa nih muka bebudak ag..
sem 2 and sem 3..
sekarang dah sem 4..
dah tua.. heheheheh~~


interframe jap..
aku lah anak kepada Tun Fatimah...!
yaaahhh..!

TerimaKasih SuDi BacA

2 comments:

rosmanizan said...

pencak silat....best3

cik.saffa.here.with.love. said...

best an.... nnt nak smbung blja silat ag..