Saturday, February 19, 2011

cerita.tentang.my.little.bibin.


aku penah citer pasai kucing yg berwane oren, yg pada mula-nya aku panggil dia jhonny.. nina kasi nama tuh.. aku suka gak.. tapi last2 aku tukar.. bukan sebab tak suka.. tapi tiap2 malam aku akan pekik panggil depa balik umah.. or aku akan cari depa kat keliling taman aku.. depa nih kadang2 bila dah kuar main, bukan nak ingat kat aku dah.. sedey sgguh..! so, berbalik pada tiap2 malam aku akan pekik "jhoonnnyyyy...!! nannnccyyy...!! balik...!!" hampir tiap2 hari aku duk pekik lagu tuh.. then aku perasan, nama jhonny sgguh macho.. tak sesuai ngn perangai dia yg manja bagai baby.. so, aku pun tukar dari jhonny jd bibin (mubin).. nama yg aku duk agak2 nak bg mase 1st time aku pk nak bela dia dlu.. miracle happen..! dia lebih mengenali bibin daripada jhonny.. bila aku panggil bibin, dia datang kat aku, tak mcm sllu.. so , sejak tuh lah aku panggil dia, bibin.. sampai sekarang lah..

bibin budak baik.. aku boleh kata macam nih sbb dia mmg budak baik.. kucing mana yg tak nakai kan? tapi nakai bibin nih pelik ckit.. nakai dia menambat hati org.. ngn mata dia yg shinning.. ngn hidung dia yg merah.. sapa tgk pun geram, padahal dia bukannya Persian ke Siamese ke.. hanya kucing biasa, yg hazim kutip kat tepi2 jalan.. dia jadi special sbb attitude dia yg mmg baik.. dengar cakap, tak nyusah org.. sungguh aku cakap.. sapa jek yg kenai bibin mesti fall in love kat dia.. buktinya, bella (my bff).. masa cuti raya cina arituh, aku bagi bella tolong jaga bibin and nancy (adik bibin or kembar bibin).. bella kata depa dua ekor tak nyusah langsung.. baik jek.. tak degil.. dengar cakap.. boleh buat sembang.. lega hati aku dengar cerita bella.. nancy ngn bibin masa balik dari umah bella arituh, bulat sgt..gemok giler ah..! bella bg makan cukup.. HAHA!

ape yg lagi menarik tentang bibin yek.. dia pandai posing..!! kamera? sahabat baik dia. sgguh aku suka bila kamera di hala-kan kat bibin.. dia mesti buat muka innocent.. tak caya.. nih aku sertakan bukti..



kan? betoi kan apa yg aku cakap.. stuju kan?..

niat aku tulis entry nih, hanya nak citer pasai bibin.. sebab sekarang bibin sakit.. keja dia tido jek 24 jam.. bila dia bangun, merengek macam baby.. nak kuar jalan2 jap, nak dukung, nak kena gosok2.. cian dia.. kalau aku nih orang kaya, org jutawan.. aku dah bawak dia gi klinik swasta, biarlah mahal bagai nak gila pun.. aku sanggup bayar.. tapi sebab ekonomi tak baper nak stabil, so simpan jela niat tuh dalam2.. aku tetap tunggu klinik kerajaan buka ari ahad nnt.. cian bibin.. bertahan la bibin.. mama ada jek nih.. mama teman bibin..

berat mata memandang, berat lagi hati yg menanggungnya**..


nih lah bibin saya.. demam tapi makin manja.. sonok lak jaga budak sakit nih..

**peribahasa yg aku putar belit sendiri..

nota kaki: harap sgt bibin nakai mcm dulu.. sihat.. tak sabar nak tunggu ahad.. nak bawak bibin gi klinik..T_T



TerimaKasih SuDi BacA

No comments: